Bredband och TV med Telia

Vår förening har ett kollektivt avtal för alla lägenheter gällande bredband, tv och telefoni.

Via ditt nätverksuttag i lägenheten har du tillgång till tv, bredband och telefoni från Telia. Varje lägenhet är utrustad med router och tv-box från Telia. Dessa tillhör lägenheten och ska alltid lämnas kvar till ny ägare vid avflytt. Om dessa går sönder, skicka mail till Styrelsen för hantering.

I ditt IT-skåp har du all kommunikation samlat på en plats. Där finns även ditt password angivet.

Vill du veta mer om produktutbudet kontaktar du Telia:

  • För beställning, prisuppgift eller support -  Ring 90 200 eller besök Mina sidor på www.telia.se

Läs mer i din pärm "Drift och skötsel".
Du kan också besöka Telias hemsida där det finns kom-igång information.

Observera att styrelsen kan inte hjälpa till med frågor om leverans av tjänsterna, aktivering av tjänster, hastigheter på bredband, avbrott etc. utan för detta hänvisas till leverantören Telia. Om du har problem är den klassiska rekommendationen att starta om router och/eller TV-box. Gör gärna det innan du kontaktar Telia då denna fråga oftast är den första du får från Telias kundtjänst.

Om din router eller tv-box går sönder och du vill beställa en ny får du kontakta styrelsen via mail. Glöm inte att alltid ange ditt lägenhetsnummer vid kontakt.

Varje lägenhet tilldelades ny router i början av 2021 i samband med att avtalet med Telia förnyades.

När du flyttar från lägenheten ska du alltid lämna kvar din router och tv-box till ny ägare.
Om du är nyinflyttad kan du behöva aktivera din tjänster och det gör du på https://www.telia.se/kollektiva-tjanster

Wifi-router från Telia

Samtliga lägenheter i föreningen har i februari 2021 blivit uppgraderade med ny Wifi-router. Samtliga lägenheter har 250 gb som standard.

Routern tillhör lägenheten och ska lämnas till ny bostadsrättsinnehavare vid eventuell försäljning.