Felanmälan

Om något går sönder i din bostadsrätt är det oftast ditt ansvar att åtgärda felet. Om något skulle behöva repareras eller bytas ut bekostas detta normalt av dig själv. Läs gärna mer om ansvarsfördelningen i vår förening på hemsidan. Om du fortfarande är osäker om vem som är ansvarig för åtgärd kan du kontakta Styrelsen.

Vid felanmälan gällande fastigheterna skickar du ett mail enligt nedan.

Följande information måste finnas i ditt mail:

  • I ämnesraden på mailet ska du alltid ange - FELANMÄLAN: "beskriv ärendet" (t.ex. FELANMÄLAN: Portelefonen fungerar inte)
  • Namn
  • Lägenhetsnummer och adress
  • Kort beskrivning av ditt ärende
  • Hur vi kan nå dig per telefon eller mail

Mail skickas till skondalsterassen@gmail.com

Vi besvarar mail inom 72 timmar.

Är ditt ärende akut och behöver direkt åtgärd är du välkommen att kontakta vår styrelseordförande mobil 0765-570867.

Enligt stadgarna är du som medlem ansvarig för inre reparationer och underhåll av din lägenhet. Föreningen svarar för det yttre underhållet t.ex. fasader och yttertak. Viss del av årsavgiften sätts av för framtida underhåll av gemensamma delar, s.k. yttre underhåll. Läs gärna mer om ansvarsfördelningen i vår förening på hemsidan.

Frågor om hyresavi samt utdrag ut lägenhetsregister besvaras av vår förvaltare. Se information här.

Vid allvarliga fel

Vid allvarliga fel som absolut inte kan vänta som t.ex. en vattenläcka eller andra fel som riskerar att åsamka skada kan du kontakta jourtjänsten hos Åkerlunds Fastighetsservice.

Observera att kostnader som rör din lägenhet betalas av dig som är lägenhetsinnehavare och jourtjänsten kostar betydligt mer pengar än arbete som utförs under ordinarie arbetstid. Med andra ord ska du inte använda jourtjänsten i onödan då det kan bli dyrt för dig som innehavare av lägenheten.

Jouranmälan - Telefon 08-18 70 00.

Rutin vid misstanke om vattenskada